
Vrij Werk
Vrij werk
Mijn liefde voor straatfotografie is de laatste jaren sterk gegroeid.
Dit uitte zich al in het verleden tijdens mijn reizen naar Azië. Wanneer ik mij door de straten beweeg, ga ik voornamelijk intuïtief te werk. Mijn oog wordt getrokken naar het onverwachte: opvallende gezichten, spannend licht, diepere kleuren, gelaagde taferelen, fascinerende achtergronden of de surrealistische wereld via een reflectie. Ik voel me aangetrokken tot het ontastbare — beelden die zichzelf niet verklaren, maar iets diepers suggereren. Beelden die iets laten voelen in plaats van iets verklarend zijn. Fragmenten met een cinematografische of grafische lading.
Een rode draad in mijn persoonlijke werk is de spanning tussen de menselijke geest en de stille krachten van moderne technologie. Ik ben gefascineerd door hoe mensen zich bewegen in openbare ruimtes die steeds meer gevormd worden door algoritmes — gecureerd, geoptimaliseerd, maar toch vreemd onpersoonlijk.
Het is op dit snijvlak van aanwezigheid en controle dat ik graag observeer.
Een doorlopend thema van mijn ‘vrije werk’ is het onderzoeken en het maken van beelden over de veranderingen in de sociale samenleving door moderne technologie( zie ook bij ‘projecten’ onder kopje info). Binnen dit thema vind ik het boeiend beelden te maken hoe de mens zich verhoud ten opzichte van de ‘algoritmisch gestuurde’ openbare ruimtes. Binnen mijn fotografie ontstaan er ook andere series binnen het sociaal documentaire genre.
Deze onderwerpen zijn ondermeer; ‘Verloren’ individuen in de nacht, de eenzaamheid van de kermis exploitant, ongemakkelijke strandtaferelen.
English:
As I move through the streets, I follow instinct over intention.
My eye is drawn to the unexpected: striking faces, fleeting light, bold colors, layered scenes, or the quiet poetry of a reflection. I'm compelled by the intangible — images that don’t explain themselves but suggest something deeper. Photographs that feel rather than state. Fragments of moments that carry a cinematic or graphic resonance.
A thread that runs through my personal work is the tension between the human spirit and the silent forces of modern technology. I’m fascinated by how people navigate public spaces increasingly shaped by algorithms, curated, optimized, yet strangely impersonal. This intersection of presence and control is where I like to observe.
I also find meaning in developing visual narratives within the realm of social documentary.
I collect stories: ‘lost’ figures in the night, the quiet melancholy of fairground workers, akword beach scenerys.